Lissabonfördraget

Lissabonfördraget

Den 13 december år 2007 föreslogs Lissabonfördraget i Lissabon, vilket går ut på att hela EU ska ha en gemensam regering eftersom det moderna samhället har många problem t.ex. växthuseffekten och energiförsörjningen. Eftersom Sverige är ett litet land har antagligen vi inte så mycket att säga om fördraget går igenom. Dem vill för det första ha ett mer demokratiskt och öppet EU och fört det andra ett effektivare EU som t.ex. förbättrat försvar mot brottslighet, terrorism och även folkhälsa. Det tredje dem vill är medborliga, politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och det fjärde är bättre utrikespolitik.                                                                                                                                             Jag tycker denna nyhet är viktig eftersom den inkluderar Sverige, och man borde veta vad som händer i världen. Jag fick den information jag ville ha därför tycker jag att det är en bra artikel. Jag visste knappt vad Lissabonfördraget var innan så jag har i alla fall lärt mig mer om något.

Källa: http://www.lissabonfordraget.se/fordraget/index.php


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0